Umag, Chorvátsko II.

Ďalší pozdrav z Chorvátska. Ahoj!

Mesto sme si už párkrát prešli a musím povedať, že toľko Chorvátov som tu naozaj nečakala. Z cudzincov sú tu hlavne Nemci a Česi, no stále ma nejak neopúšťa pocit, že ich tu nie je až toľko. V malom obchodíku Konzum je snáď všetko od ovocia, topánok až po písacie potreby. Pár krokov od Konzumu je banka, kde vám radi premenia peniaze a kľudne môžte hovoriť aj slovensky. Keď už som pri tej slovenčine, tak so všetkými sa dá rozprávať slovensky. Párkrát som použila angličtinu a ocino nemčinu, no my sme pre nich ,,Slovač” a máme rozprávať slovensky. Tak to tak aj robíme.

Ráno vstávame a ideme si pre raňajky do Konzumu alebo pekárne tu v meste. Chystáme sa na pláž a medzi prvými sa kúpeme v mori. Hlavne ja. Kedže brat tento rok s nami nešiel (čau, Rastik!) na pláži vydržíme aj do druhej poobede. A inak more je krásne. Čisté. Čítam si na pláži časopisy, knihu alebo sa snažím zaspať. Ale iba snažím. Zatiaľ sa mi to nepodarilo. Pijeme dobrú kávu z The Boat Baru, prechádzame sa a znovu ideme na obed. Mám pocit, že s týmto mestom som si sadla. Rada sa tu pozerám na ľudí, sledujem ako sa vyvaľujú, požičiavajú si bicykle alebo si užívajú vodné skútre.

Po príchode na izbu nám Andžela klope na dvere, nesie koláčiky, ktoré napiekla a rozpráva sa s rodičmi. Po obede ideme znovu na pláž a prichádzame okolo šiestej na izbu.

Večer je mesto úplne iné ako ráno (napísala by som, že tam chodím ráno behať, no jedenkrát sa asi nepočíta,že?). Ideme na zmrzlinu, kde jeden kopček vyzerá ako u nás tri, počúvame koncert kapely, ktorá práve vystupuje na námestí. Sadáme si do reštaurácie a jednoducho si užívame voľno. Krásny zvyšok dňa!